PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK VE REHBERLİK SERVİSİ

Psikolojik danışmanlık ve rehberlik; bireyin yeterlilikleri ve yetenekleriyle en üst düzeyde gelişerek gereksinimlerini doyurması; kendisini tanıyarak ev, okul ve topluma uyum sağlaması, kendi kendini yönetebilmesi, doğru tercihler yaparak kendini gerçekleştirebilmesi; sosyal, psikolojik ve bilişsel gelişimini sağlıklı bir şekilde tamamlaması için uzman kişiler tarafından bireye yapılan yardım sürecidir. Okulumuzda iki psikolojik danışman 09.00-15.00 saatleri arasında randevu sistemiyle çalışmaktadır.

iLKELERİMİZ

§  PDR hizmetleri, eğitim kurumlarının eğitim-öğretim etkinlikleri bütünlüğü içinde yer alır.

§  PDR hizmetleri tüm ilgililerin iş birliği ile yürütülür.

§  PDR hizmetleri tüm bireylere yöneliktir.

§  PDR hizmetlerinde gönüllülük esastır.

§  PDR hizmetlerinde bireye saygı esastır.

§  PDR hizmetlerinde gizlilik esastır.

§  PDR hizmetlerinde koşulsuz kabul esastır.

§  PDR hizmetlerinde tarafsızlık esastır.

§  PDR hizmetlerinde bilimsellik esastır.

§  PDR hizmetlerinde bireysel farklılıklara saygı esastır.

§  PDR hizmetlerinde bireye ve topluma karşı sorumluluk söz konusudur.

§  Görüşme sürecinin verimliliği için, randevulu çalışma sistemi esas alınır.


06-11-2020OKUL PDR HİZMETLERİNİN FAALİYET ALANLARI

 

1. Alıştırma Ve Oryantasyon Hizmetleri: Okula yeni başlayan öğrencilere okulun, okul imkanlarının, yakın çevrenin, okulda uygulanan eğitim programının, okulun eğitsel, sosyal ve kültürel etkinliklerinin ve okulda uygulanan kuralların tanıtılması.

 2. Bireyi Tanıma Hizmetleri: Öğrencilerin kişisel özelliklerinin, ilgi ve ihtiyaçlarının, problemlerinin tespit edilmesi; bu amaçla çeşitli tanıma tekniklerinin kullanılması ve elde edilen bilgilerin kişisel dosyalara işlenmesi.

3. Rehberlik Ve Psikolojik Danışma Hizmetleri: Öğrencilerin kişisel, eğitsel ve mesleki tüm problemleri üzerinde daha çok bilinçlenerek kendilerine uygun çözüm yolları bulabilmelerine yardım edilmesi.

4. Bilgi Toplama ve Yayma Hizmetleri: Öğrencilere okul içi programlar, sosyal, kültürel ve eğitsel çalışmalar, üst okullar, iş ve meslekler hakkında gerekli bilgilerin toplanıp verilmesi. 5. Yerleştirme Hizmetleri: Öğrencilerin kendi ilgi ve ihtiyaçları doğrultusunda çeşitli okul içi programlar, üst okullar, iş ve mesleklere yönlendirilmesi ve yerleştirilmesi.

6. İzleme Hizmetleri: Çeşitli okul içi programlar, eğitsel kol ve sosyal etkinliklere, başka okullara, okulu bitirerek sürekli iş ve mesleklere yerleştirilen; rehberlik ve psikolojik danışma yardımı alan öğrencilerin durumlarının izlenmesi.

7. Müşavirlik Hizmetleri: Öğrenci ile ilgili bütün personelin yeterli ve ortak bir rehberlik anlayışına sahip olmalarının, çalışmalarda bu anlayışın esas alınması ve okulun imkanlarının bu anlayışa uygun olarak kullanılması.

8. Araştırma ve Değerlendirme Hizmetleri: Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerinin etkililiği açısından bu hizmetlerden yararlanacak bireylerin ihtiyaç ve gelişim durumları ve eğitim ve öğretim hizmetlerini ilgilendiren konularda araştırma yapılması.

 9. Çevre ve Veli İle İlişkiler: Velilerin eğitimöğretim ve rehberlik hizmetlerine katılımlarının, yardımlarının sağlanması; çevrede rehberlik ve psikolojik danışma hizmeti veren kurum, kuruluş ve rehberlik ve psikolojik danışma servisleri ile gerekli işbirliğinin yapılması.

 

 

SORUN ALANLARINA GÖRE REHBERLİK ÇALŞMALARI

 

Bireysel rehberlik

 

·              Özgüveni ve olumlu benlik algısını geliştirme

·              Kişisel sorunlarını çözme becerilerini geliştirme

·              Sorumluluk duygusunu geliştirme

·              Kendini tanıma becerilerini geliştirme

·              Karşısındakini anlama becerilerini geliştirme

·              Kendini ifade edebilme becerilerini geliştirme

 

 

Eğitsel rehberlik

 

§  Her öğrenciye, kendine özgü yetenek, ilgi, mesleki değer, başarı ve motivasyonu oranında eğitim-öğretim uygulamalarıyla uyum sağlaması, özelliklerine ve gelişimine uygun programlara yönelmesi için gerekli hizmetler verilir.

§  Yapılan grup çalışmalarında motivasyonlarını destekleme ve artırma çalışmaları yapılır.

§  Küçük yaştan itibaren öğrencilerimizin kendilerini, ilgi ve yeteneklerini tanımalarıyla ilgili çalışmalar yapılır.  Bu çalışmalar 8. Sınıfta yoğunlaşır. Çeşitli test ve tekniklerle öğrencilerin yetenek ve ilgilerini keşfetmeleri sağlanır, özelliklerine uygun üst öğretim kurumlarına yönlendirilmede rehberlik sağlanır.

 

§  Eğitimsel ve akademik başarısını, kapasitesi ile doğru orantılı olarak en üst düzeyde geliştirme

§  Eğitimsel ve akademik başarısını engelleyici faktörlerle başa çıkma becerilerini geliştirme

Mesleki rehberlik

 

§  Eğitim sürecinde her öğrenciye; mesleki tercih yapması, kendine uygun mesleğe yönelmesi; iş yaşamına ve mesleğe hazırlanması için gerekli rehberlik ve danışma hizmeti verilir.

§  Grup rehberliği ve bireysel danışmanlıkla öğrencinin kendini tanıması ve kendine uygun meslekler konusunda farkındalık kazanması sağlanır.

§  Düzenlenen çeşitli etkinliklerle öğrencilerin güncel ve nitelikli meslekler konusunda bilgilenmeleri sağlanır.

§   Öğrenciye ve velisine; öğrencinin özellikleri, iş dünyası, meslekler ve bunları edinme yollarına ilişkin güncel bilgiler sistemli olarak aktarılır.

§  Yetenek, ilgi ve yönelimleri ile ilgili farkındalık düzeyini geliştirme

§  Kariyerine yön verecek nitelikli bilgi birikimini geliştirme

§  Geleceği ve kariyeri ile ilgili karar verme gücünü geliştirme

06-11-2020




Kaynak: net
Yazdır

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin



  Beğen | 6  kişi beğendi